AKAN DATANG

BOLEH BOOKING!

DIARI SAYANG -FATIMAH KASSIM

3 HARI KEMUDIAN -AA

SENTUHAN KASIH - NB

DENDAM YANG TERLERAI-NB

HATI SEORANG WANITA-NB

LAYANG;LAYANG BERTALI KACA-NB

PESANAN TERAKHIR SEORANG LELAKI - NB

LAGENDA BUDAK SETAN CETAKAN PERTAMA-AA

SAYAP-SAYAP CINTA-AA

JAUH-AISYA SOFEA

KARYA MA LEE CHUSWAN - 1 PAKEJ

WAJA - LAMIA AMAL

DONIA - LAMIA AMAL

SEMARAK - LAMIA AMAL



Monday 20 October 2014

HATI YANG LUKA - RM15 - NORHAYATI BERAHIM


RM15

HATI YANG LUKA - NORHAYATI BERAHIM



Norhayati Berahim memang suka bermain dengan kisah masyarakat dalam karya-karya beliau. Kali ini coretan dua darjat yang memang masih sinonim dalam masyarakat kita.

Widad, menerima segala cacian dan ejekan Raof kerana status ibu bapanya sebagai pemandu dan juga pembantu di rumah keluarga Dato' Abdullah dan Datin Mala. Widad, anak yang sungguh menghormati perasaan orang lain. Setiap tutur kata dan perbuatan sering kali meletakkan insan lain di hadapan supaya tiada hati yang terluka dan menderita.

Berlainan sekali dengan Raof, lelaki yang dengan angkuh meletakkan darjat sebagai sempadan. Anak tunggal yang membesar dengan segala kemewahan dan kemanjaan. Pertunangannya dengan Widad yang diatur oleh keluarga telah menjadi sesuatu yang dibenci Raof. Kerana tajamnya lidah Raof, Widad mengambil keputusan untuk memutuskan pertunangan dan kembali ke Sweden untuk menyambung pelajaran.

Widad kembali tiga tahun kemudian tapi dia terperangkap dalam permasalahan Raof kerana rasa kasihan dan simpati kepada Dato' Abdullah dan Datin Mala. Perkahwinan yang dirancang untuk membantu Raof lepas dari hukuman mahkamah. Namun sepanjang perkahwinan itu, Widad terus menderita walaupun pada zahirnya dia nampak bahagia. Raof masih lagi Raof yang dulu. Tidak pernah berubah apabila berhadapan dengan Widad. Kata-katanya kasar dan tajam sekali. Tapi apabila bersama di bilik tidur, Raof berubah karektor kepada lelaki yang penyayang dan lemah lembut. 

Sekali keputusan mahkamah memihak kepada Raof, Widad berkeputusan untuk berpihah. Huh, padan muka Raof! Gelabah sampai tak cukup kata-kata nak memujuk Widad. Widad yang sudah keras hatinya. Widad yang sudah cukup terluka dengan perbuatan lelaki yang bernama suami.

Cepat2 whatsApp/msg saya!. First come first serve :)


✿  Pertanyaan @ Order? ✿
 Princesa Preloved
2) WhatsApp/SMS : 013-985 5742 (express)
3) Email : princesapreloved9@gmail.com

terima kasih,
with love,
Princesa Preloved Boutique

For ♥ SERIOUS BUYER ONLY ♥

JAZAKALLAHUKHAIRAN :)

1 comment: